Een deurbel met Homey maken

Had een draadloze deurbel van het mekt Honeywell (Zonder camera’s; Die heb ik niet nodig). Werkte opzich wel goed, alleen de drukknop was een probleem. Soms wel contact en soms ook niet. Dus niet betrouwbaar.
Aangezien ik ook een Homey heb, dus gezocht hoe ik een signaal van de deurbel in de Homey kon krijgen, waar daarna kan je vanalles zelf programeren.

Ik heb een simpele deurbeldrukknop (ongeveer 5 euro) gekocht en een Fibaro Smart Implant (ongeveer 40 euro). Deze smart implant moet een aparte voeding hebben tussen de 9 en 30 volt. Had nog een 12 volt adapter, dus die voldeed prima.
Drukknop aangesloten op de Ingang1 poort van de Smart Implant. Zodra er op de knop gedrukt wordt, wordt Ingang1 in ‘Alarm’ gezet. Dit kan je opvangen in een flow in Homey en daarna zijn de mogelijkheden legio.
Zelf heb ik verschillende Aeotec Sirene 6 in het huis hangen. Die gebruik ik als Alarm Sirene voor bepaalde zaken, maar kunnen ook als Deurbel fungeren.
Maar je kunt natuurlijk ook andere zaken programeren. Is natuurlijk afhankelijk van wat je allemaal ter beschikking hebt.
Maar op deze manier kan je Homey dus ook als Deurbel dienst doen.

1 Like