Dimmer Variabele

Hoi, ik probeer een dimmer aan te sturen met een numerieke variabele maar het werkt niet.
Komt het omdat het % moet zijn of is er een andere manier om dit te doen?

0.1 = 10%

Enz, als het goed is werkt dat .

Hoi Martijn,

Ik heb het zo in de Flow staan:
image
Als ik de berekende waarde push naar m’n phone krijg ik netje bij 20grden 0.2, echter de dimmer geeft niet de juiste waarde. Ook het delen van bv 19.5 graden resulteerd in 0.195, is dat een valid nummer?

Denk het niet , twee decimalen Max geloof ik. Met het round commando kun je dat regelen. Wat gebeurt er als je een var zelf zet naar 0.2 en de lamp daar op instelt. En als je de lamp als if waarde instelt kun je dan zien wat hij verwacht als waarde?

Ja dat werkt, :smiley:
kan je ook kiezen of het round up of off/down is?

Maar dit moet iets worden als:
round((Temperatuursetpoint)/100 , 1 )

Het werkt hoor met {{round(Temperatuur setpoint/100,2)}} maar halve graden zijn niet mogelijk.

Dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry. Ik dacht dat je 19,5 graden aan het delen was door 100 om op een getal uit te komen tussen 0 en 1. In dit geval 0.2 dus terwijl je , volgens je eerdere bericht, op 0.195 uit kwam.
Mijn fout.

voor het afronden naar boven of onder gebruik ipv round, floor (voor afronden naar onder) of ceil (voor afronden naar boven), maar deze hebben volgens mij geen optie om de aantal decimalen te bepalen, maar dat weet ik niet zeker.