Ik heb sinds kort met mijn Daikin Airco met wifi BRP069C4x unit.
De heeft vaak to many requests en is dan niet meer te bereiken via Homey.
Voor mijn andere airco unit gebruik ik Daikin AI en daar heb ik er geen last van. Helaas wordt de eerder genoemde unit niet ondersteund door de app Daikin AI. Kan iemand mij helpen dit te ondervangen zodat mijn verwarming deze winter goed werkt? De Airco wordt aangestuurd op temperatuur meter van Aeotec multisensor 7.
Alvast bedankt voor het meedenken en uw eventuele reactie.
Ik weet hoe te handelen als dit gebeurt, gewoon de tijd uitzitten en dan de app opnieuw starten. Alleen gebeurt dit na een paar uur weer, als deze opnieuw actief is.
Op 1 of andere manier krijg hij te veel aanvragen, Daikin heeft het gemaximaliseerd naar 200 per dag. Mijn flow werkt op temperatuurschommelingen, deur open of dicht, en of de afzuigkap aanstaat of niet.
Waarschijnlijk krijgt hij dus te veel informatie, maar het vreemde is dat deze vorig winter wel werkte.
Misschien heeft Daikin het aantal toegestane aantal aanvragen verlaagd? Zo te horen is dat het geval. Want was het voordat het aantal toegestane raadplegingen 200 was?
En het gaat erom hoeveel keer je flow informatie opvraagt van je Daikin en commando’s geeft aan je Daikin. Dus niet van andere sensoren.
Dat kun je uitproberen door delen van je flow uit te schakelen, bv door te bypassen in je flow.
Ik heb nog even de tijd haha, hij is vannacht om 02.00 pas weer beschikbaar, ik heb er een iets simpelere flow van gemaakt met minder voorwaarden erin.
Sterker nog normaliter is ie op API key gelimiteerd maar omdat de homey Daikin ONECTA app gebruikt met maakt van 1 en dezelfde api key hebben ze hem omgezet per user speciaal voor homey.
Helaas laat de oauth2 module van Athom.het niet toe om meerdere users in te voeren anders had je per user een device kunnen pairen en dan heb je theoretisch rate limiting per device.
Bij de migratie naar het nieuwe API platform van Daikin hebben ze de ratelimiting geĂŻntroduceerd.
Dank voor de toelichting.
Is er een manier waardoor ik dit kan omzeilen, of is het echt de enige manier om een simpelere flow te maken?
Ik namelijk een constante temperatuur meting met een multisensor, deze samen in een flow met de Daikin Objects app regelen mijn temperatuur in die ruimte.
Er zit ook een deel in voor de buiten deur die eventueel openstaat en een deel voor mijn afzuiging als die aangaat moet de airco op dry gaan functioneren.
Moet ik dit allemaal vereenvoudigen, om die error te omzeilen?
Alvast dank voor je meedenken en je eventueel antwoord.
Ik heb de flow even herschreven want de Airco lag eruit en moest ik opnieuw toevoegen. Hieronder een screen shot van de flow, ik hoop dat het leesbaar is, ik zou niet weten hoe ik hat anders moet delen.
Je zou na het kaartje “als temperatuur verandert” een tijdslijnkaartje op kunnen nemen zodat je in de tijdslijn ziet hoevaak de flow hier gestart wordt. Als dat bij een wijziging is van 0,1 graad kun je hier nog een beperking op zetten, dat ie alleen doorloopt bij hele graden.
Die timeline snap ik en heb ik erin gezet, maar die beperking snap ik niet want ik denk dat het daar fout gaat. Zou je een kunnen omschrijven hoe ik zo beperking toepas.
Ooohhh, wat dom van mij, ik heb dat tussen haakjes nooit gelezen, daar gaat het fout. Want 0,1 (de value) * 0.1 = 0.01, dat betekend dat hij dus bij 0.01 graad verschil de flow weer aan stuurt of niet?
Je mag alleen waarden invullen van 0 tot 255. 0 betekent meestal uit oid, dus de kleinste waarde is 1x0,1=0,1. Als je 0,1 invult had er eigenlijk een foutmelding moeten volgen, nu weet je niet welke waarde de Threshold krijgt.
Dat wist eerlijk gezegt niet ik niet. Allen het geval is dat hij een half uur voor je mailtje alweer in de error vloog haha. Kan er pas morgen vroeg wat mee doen…maar ik zet hem dan op 5 en eens kijken of hij het dan vol houd.
Ik heb het zelfde probleem met mijn airco in de woonkamer. Die gaat soms aan en doet de klep open…en dan gaat hij ook direct weer uit. Maar met jou goed vinden wil ik die morgen even delen kijken of jullie daar ook een fout in kunnen vinden. Echt super bedankt voor het meedenken.