Plejd I Homey

Jag kör en RTR-01 till en DIM-01 och fungerar. SĂ„ sĂ€g till om det inte funkar med Vri 02‑EW (DIM-01-2P).
TyvÀrr finns det inget stöd för effekt och energi. Har inte sÀtt att Plejd rapporterar det.

1 Like

Ni har som har problem att ansluta till era Plejd puckar frÄn Homeyn, kolla vilken modell av Homey ni har genom att gÄ till Homey Developer Tools och kolla i tabellen under homeyModelId.
Har ni id homey4d sÄ Àr det ett kÀnt fel pÄ de enheterna med BLE. Det Àr felrapporterat till Athom hÀr: BLE - Connection problem · Issue #245 · athombv/homey-apps-sdk-issues · GitHub
Har dock inte aningen om nÀr det kommer att bli fixat, tyvÀrr.

Jag har homey 3d, men tyvÀrr sÄ har jag tappat kontakten helt. Förut rÀckte det att jag vÀntade nÄgon timme och allting kickade igÄng igen av sig sjÀlv, men den hÀr gÄngen sÄ hÀnder det ingenting alls.

Hej jag kunde inte hÄlla mig lÀgre utan drog igÄng min 2023pro frÄn en backup. En upptÀckt nÀr det gÀller plejd Àr att det funkar nÀstan bra. TÀnda slÀcka frÄn app gÄr bra om man gör det i nÄgorlunda maklig takt. Mina flows krachar alla plejd puckar. Eller det Àr vÀl kontakten till plejd nÀtet som rasar. UpptÀckte att om jag lÀgger 1 sec fördröjning pÄ de plejd som ingÄr i ett flow sÄ plejd enheterna tÀnds eller slÀcks en i taget. DÄ fungerar det bÀttre.

1 Like

Fungerade det för dig?

Jag har ocksÄ Plejd CTR för att styra en EC flÀkt, plejden har en fysiskt vriddimmer, men gÄr bra att styra i Plejdappen. DÀremot i Homeyappen gÄr endast att styra PÄ eller Av.

Finns det nĂ„got trick för att fĂ„ in “dimbarheten” i Homey?

1 Like

@Larkan Har exakt samma setup. Jag funderar pÄ att byta till en Z-wave enhet med 0-10V ut eftersom det bara verkar fungera med on/off.

@Emil_Ohman Jag kan gÀrna hjÀlpa till med test, etc för att fÄ dimbarheten att fungera pÄ CTR-01.

–Pantera

@Emil_Ohman Din Plejdapp kÀnns stabil och bra. Stort tack!

Hej!

Problemet inte löst, Har varit i kontakt med Plejd-support och de svarade sÄhÀr (klistrar in nedan).

"Hej igen. jag har kollat med en kollega som Àr duktig pÄ Homey. jag fick detta svaret tillbaka.

CTR-01 Àr per automatik satt till relÀ mot integrationer. Men det gÄr att Àndra till light pÄ integrationssidan I Homey."

Jag hittar dock inte den instÀllningsmöjligheter i Homey-appen som de beskriver - dÀremot i Plejdappen finns instÀllningen men det ger inget genomslag i Homey att stÀlla in som lampa. Kan du hitta den?

SÄ Plejd skulle Äterkomma till mig om tips hur jag hittar Homey-instÀllningen, men jag vÀntar fortfarande.

Mvh

Jag har varit inne i ”developercinsolen” och det verkar inte finnas nĂ„gon drop down dĂ€r för att sĂ€tta den i dimmerlĂ€ge.

Jag gissar att den kanske mÄste lÀggas in som det frÄn början?

Hej!

Jag förstod först idag att det i Homey finns en plejd-app utvecklad av Emil Öhman och en utvecklad av Plejd. Bytte till den av Plejd utvecklade och dĂ„ funkar dimning av CTR-01.

@Larkan Bra! Fungerar det att köra utan att köpa en Plejdbrygga, eller mÄste man ha en brygga?

Jag har en brygga sÄ vet inte sÀkert men appen frÄgade vid igÄngkörning efter brygganslutna puckar sÄ det Àr nog som du Àr inne pÄ.

image

Försöker skapa mig en flow dÀr alla startar nÀr den första kommer hem och det Àr mellan visst klockslag. Men Àr det verkligen sÄ trögt att jag mÄste vÀlja varje enskild enhet? Jag har ju grupperat dom i plejd appen

Har du adwance?

Det dÀr krÀver inte advance

@Emil_Ohman Är det möjligt att fĂ„ till sĂ„ man kan köra WMS-01 i Homey?

Hej, önskar ocksÄ att kunna anvÀnda WMS-01 i Homey Pro.