[APP][Pro][Official] Kia and Hyundai - NON-EU TESTERS NEEDED

I got a working script that could inject the token, but the app doesn’t have a token configuration item :innocent: :see_no_evil_monkey:

ok, so i deleted the app as its not working for my kia model and use home assistant kia integration instead, there it works. via homey-ha integration i have it back in homey. (i use ha as a smart sensor into homey)

maybe with the homey app, the kia models which do work should be added in the description

Hi all, Athom has decided to put more effort in the Hyundai and Kia apps to make them work again for all/most people. To be able to test I now need various vehicles for Kia and Hyundai.

Starting in the EU region, who is willing to share their vehicle with me? This can be easily setup from the Hyundai and Kia mobile apps without providing me with any login credentials. It can just as easily be revoked again. So you stay in control of your own account!

Send me a personal message if you are willing to share your vehicle and help making this app work again!

Ik heb zowel een Kia ev3 als een Hyundai kona electric

Toevallig vandaag vanuit Hyundai/ Bluelink antwoord gekregen op mijn vraag waarom alle derde partije integraties onmogelijk gemaakt worden (helaas was ook de Tibber integratie niet langer mogelijk.

Maar hier ook een Hyundai Kona Electric om mee te testen.

Dank voor uw e-mail en het delen van uw ervaringen en wensen met betrekking tot de koppeling van uw Hyundai Kona aan externe diensten.

De API’s en connected car-diensten van Hyundai zijn ontwikkeld voor gebruik binnen de officiële Hyundai-systemen en applicaties. Hyundai stelt deze API’s niet beschikbaar voor gebruik door derden. Integraties die door externe partijen worden aangeboden, maken daarom geen deel uit van een door Hyundai ondersteunde of toegestane oplossing.

Wij begrijpen dat toepassingen zoals slim laden, energieoptimalisatie en automatische ritregistratie voor veel EV-rijders waardevol zijn. Voor slim laden biedt Hyundai hiervoor de officiële Hyundai Smart Charging-app. Deze applicatie is specifiek ontwikkeld om voertuigen op een intelligente manier te laden binnen de door Hyundai ondersteunde omgeving.

Naar aanleiding van uw opmerking over de 12V-accu merken wij op dat het gebruik van de Hyundai Smart Charging-app geen 12V-problemen veroorzaakt. De applicatie maakt gebruik van door Hyundai ontworpen en gecontroleerde interfaces en processen, waarbij rekening wordt gehouden met de voertuigsystemen en de belasting van de accu.

Op dit moment zijn er geen plannen om algemene toegang tot Hyundai-API’s voor externe partijen beschikbaar te stellen. Daarom kunnen wij geen ondersteuning bieden voor integraties van derden of uitspraken doen over eventuele toekomstige ontwikkelingen van externe aanbieders.

Voor slim laden adviseren wij gebruik te maken van de Hyundai Smart Charging-app en andere officiële Hyundai-diensten, zodat de functionaliteit, beveiliging en betrouwbaarheid van de verbinding met uw voertuig gewaarborgd blijven.

Dit vreselijke antwoord kreeg ik ook van Kia.

Ja, ik werk nu aan een reversed engineered API die vooral voor/door de HA community is ontwikkeld. Ben deze python code naar Homey aan het poorten. Ik hoop morgen een eerste iteratie van een test app te kunnen publiceren.

New versions 2.0.0 are ready for testing

• Complete rewrite of the vehicle connection layer
  • now also supporting AU, CN, CA and US regions (UNTESTED!)
  • Added flow cards for find-my-car, remote windows, charge port, charging current, V2L discharge limit and valet mode
  • Fixed engine-type detection for some EVs/PHEVs
  • Fixed odometer crash
  • Fixed tire-pressure alarm not triggering
  • Fixed locked-status false negative on sunroof-less cars,
  • Fixed distance-changed/is-moving flow cards
  • Devices now show a clear reason when they become unavailable

EU AND NON-EU TESTERS NEEDED!!!

This is a complete rewrite of both apps based on a fully rewritten reverse engineered API wrapper.

EU REGION: Testing of a number of EU vehicles was successful, but more car types need to be tested. If you run into issues, send an app diagnostics report with a short description what the issue is.

NON-EU REGIONS: Since I am in EU region myself I have no way of testing other regions. If you are outside the EU please help by installing the test version. If you already had a paired car before send an app crash report after 5 minutes. If you did not have a car added to Homey before, try adding it and send an app crash report after doing that.