Verbindingen met kiku verdwenen na herstart

Sinds gisteren trotse bezitter van een Homey, en al fijn aan het spelen geweest. Enkele bestaande schakelaars van klikaanklikuit gekoppeld, ging prima en werkte naar behoren.
Vanaf geprobeerd om de kiku ACDB-7000B deurbel zender te koppelen en dat lukte niet. Ik dacht dat een herstart van de Homey misschien de truc zou doen, dus haalde de usb los (has de herstart functie nog niet gevonden), wachtte en paar tellen en plugde hem weer in. Honey start rustig op, even de tijd gegeven. En toen begon de ellende.
Alle bestaande koppelingen met kiku in we Homey weken niet meer, maar ook de β€œgewone” schakelaars van kiku zelf reageren niet meer. Dus, mijn dochter moest gaan slapen met het licht aan.

Kiku ontvanger (ACM-3500) opnieuw geprobeerd te koppelen, geen succes. Geprobeerd te resetten, geen succes. Komt op geen manier met in de koppelmodus.
Iemand ervaring hiermee en een gouden tip?

Alvast bedankt!

Thanks @RoyWissenburg
Maar helaas, 15 minuten los gehad, nog geen succes.

En waar komt Kiku precies vandaan?

Klikaanklikuit :grin:

Of klik in klik uit

Juist, Kaku dus. Kan ik autocorrect de schuld geven?

1 Like

Voor deze keer haha

1 Like

Maaruh, ptp zoals Roy al aan gaf. Daarna wel even wachten , een 20 minuten minimaal. Daarna zorgen dat je Homey en het betreffende apparaat dicht bij elkaar staan. En 3 meter met een muur er tussen is niet dichtbij!

OkΓ©, ga ik proberen. Is wel een ingebouwde schakelaar, dus verre van ideaal natuurlijk.
Enig idee waarom de originele zenders van kaku niet meer willen koppelen?

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld een lege battery van een kaku sensor kan de hele 433 band vol schreeuwen met berichten dat hij leeg is. Andere apparaten komen er dan niet meer doorheen met hun signaal.

1 Like

Held!

De deurbel bleek de boosdoener. Daar de batterij uitgehaald en alles werkt weer zoals het hoort.

Thanks!

1 Like

Batterijen meten.