[APP][Pro] Tado° community app (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Is er ook een github pagina van deze app?

je hebt twee verschillende dingen binnen Tado.

PresenceLock (die bepaald of systeem in Home/Away status is als geheel.

Users met mobiledevices die home/away status hebben. De laatste doe ik nog niets mee, maar heb net een kleine test gedaan, en is redelijk makkelijk wat mee te doen. Dus de vraag is, wil je een trigger op user met de home/away state, kan tevens nog doorgeven in een tag wat de relatieve afstand is tot de homefence.

Nee, die is niet public

Daar zou @M_a_r_c_o heel blij van worden vermoed ik, en ws. meer mensen met meerpersoons huishoudens!

3 Likes

Jammer :smile: dan had ik een issue op de lijst kunnen zetten :wink:

Ja, dit is wat ik bedoel, ik doe dat nu via Node-Red die eerst uitleest welke gebruikers en devices er bij Tado zijn en die waarden worden dan weer gebruikt om selectief door te geven via een webhook aan homey, zodat die de aanwezigheid dan doorkrijgt. Ik heb Node-Red geïmplementeerd, nadat Athom en Tado de oude app wijzigden, te veel api call’s geloof ik per minuut. ALs ik dit er tussenuit kan halen, scheelt dat weer een single point of failure in huis automatiseren.

Ik weet dat in de oude tado app dit ook gedaan werd, code staat hier nog, in een oude repo van mij waar ik ooit heb geprobeerd het te reviven, maar struikelde over de oauth die ik niet aan de praat kreeg (ik ben wel IT’er, maar geen programmeur).

Zo is mijn Tado user actief op meerdere devices (telefoon, tablet) en alleen die op mijn telefoon heeft Geo. Voor mijn vrouw idem dito, meerdere devices, maar er is er maar 1 die de status doorgeeft. Combinatie apparaat en gebruiker is dus wel van belang bij ophalen status, via de Tado api.

Ik kijk alleen naar devices die bij een user horen die geolocation aan hebben staan dus dat moet goed komen.

Kan je eens kijken of update doet wat je wilt?

De Homey community store webiste doet continue vervelend bij me (iPad en OSX), hangt vaak en lang. Maar de keer dat het me wel lukte om te installeren kreeg ik de melding dat 1.2.2 over 1.2.2 werd geïnstalleerd en zie ik nog steeds 1.2.2 in de Homey staan.

Probeer eens op de drie stippen rechtsbovenin het plaatje te klikken vóór het installeren:

Al zou het standaard op de laatste release moeten staan.

Heb ook ff getest🙃
Ik heb 'n gebruiker aan tado zelf toegevoegd, en kan deze in je app selecteren bij “tado gebruiker locatie is veranderd”
Enkel mijn (hoofd)account kan ik niet selecteren.

Ik heb de juiste Homey gekozen via het hamburger menu (3 streepjes)) , maar krijg iets van split version melding in scherm van de community store website. Na verwijderen van deze app van Homey kan ik de 1.3.0 wel installeren. Weet je zeker dat in code alle versie nummers naar 1.3.0 zijn gezet?

Staat er nu op, maar moet tijd nu ff elders besteden, probeer vanavond of morgen verder te testen.

Bij mij werd v1.3.0 vanzelf over v1.2.2 geïnstalleerd

Volgens mij kan je in HCS op app icoon click en dan zelf versie selecteren.

Martin Verbeek

Ok, ik kan een flow maken en d 2 tado gebruikers worden zichtbaar, tot zover prima. Ik zou het wel fijn vinden om de Thuis tag niet in de kaart op te nemen, maar wel als tag mee te geven, zodat ik daarna met een losse logi controle kan controleren of ik thuiskom of wegga. Nu moet ik 2 flows maken voor wisselen tussen thuis en weg en dan kan het in 1 flow.

Maar, er zit nog ergens een bugje, 2 personen in tado, beide thuis. Ik zet mezelf afwezig en dan krijg ik de melding dat er niemand meer thuis is (de andere aanwezigheid), terwijl en nog steeds iemand anders in Tado thuis is. De flow waarin ik als afwezigheid dien te worden gemeld doet niets, wordt niet geactiveerd. Handmatig de flow testen gaat wel goed.

Die had ik gezien, maar het niet als een bug aangemerkt. Ik dacht hetzelfde, ik test even met mezelf op afwezig te zetten, maar dat gebeurd niet in tado, dan zet je het hele huis op afwezig (presencelock) en niet geolocation op afwezig.

Ik verander de trigger card atHome argument wel naar een tag en een pure location has changed trigger.

Ja, ik zie het, op me productie Homey werd ik ook niet op afwezig gezet, morgen maar ff een rondje doen en home area verlaten.

Volgens mij werkt het goed:

top… 1.3.1 komt binnenkort op HCS dan kun je pure user location changed trigger met een tag voor atHome gebruiken ipv hoe het nu is.

1 Like

131 is life

2 Likes

En draait. Dank je wel!