Nieuwe gebruiker ervaring, probleem met KAKU

Goedmiddag,

Deze week heb ik mijn Homey Pro van de koele blauwe jongen ontvangen. Ik wil daar 3 rolluiken mee bedienen die gebruik maken van Somfy RTS, als ook mijn 4 schakelaars en 2 dimmers van KAKU. Even snel mijn luiken toevoegen ging helemaal mis. Ik voeg 1 luik toe, en er beginnen er twee te reageren. Verder was openen en sluiten omgedraaid. De luiken laat ik even voor wat het is, eerst iets eenvoudigers proberen, de KAKU schakelaars. De eerste gaat probleemloos. Ik voeg de tweede toe, waarna de eerste een kruisje krijgt. Niet meer te bedienen. Ik kom niet in het scherm om de eerste te verwijderen. De app een paar keer opstarten, en ik kom in het scherm om de eerste te verwijderen.
Voeg de eerste opnieuw toe. Daarna voeg ik de derde toe, geen probleem. Voeg de 4de toe, geen probleem, maar de 3de doet gek. Druk ik 3, dan gaan 3 en 2 aan of uit. Druk ik op 2, dan bedient deze alleen 2. Ik verwijder 3 en voeg deze opnieuw toe. Werkt, maar nu zijn 4 en 1 gepaard als je op 4 drukt.
Nu wordt ik moedeloos.

Ik heb een Homey Pro early 2019 met als versie 4.2.0. De app versie is 6.2.0.652.
De KAKU devices zijn ACC-2300 en APC3-2300R. Deze zijn identiek. De ene koop je per stuk, de andere in een set van 3. De KAKU dimmers heb ik nog niet geprobeerd

Is dit nog te redden, of alles inpakken en terug sturen?