[APP][Pro] Tado° community app (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

For the English Language Topic use:
[APP][Pro] Tado° community app (with geofence & capacity)

Hi Homey pro & tado° eigenaars,

Er is voor tado° óók een community app genaamd tadoZones, een creatie van @Martin_Verbeek

Voor degenen die van de Athom app de briljante tado° Geofence functionaliteit én de Verwarmings Capaciteit missen:
ze zijn terug!

Overzicht met screenshots

(updated @ March 11, 2024)

Thermostaat (Thermostat device):

‘Als’ (‘When’) flowkaarten:

Klik hier

Screenshot from 2024-03-11 18-10-13
1 of 3:

2 of 3:

3 of 3:

‘Dan’ flowkaarten:

Klik hier

1 of 3:

2 of 3:

3 of 3:

‘And’ flowkaarten:

Klik hier

Screenshot from 2024-03-11 18-15-42

Beschikbare tags te gebruiken in Logic ‘And’ kaarten:

Screenshot from 2024-03-11 18-17-23
Screenshot from 2024-03-11 18-17-45

Detail - Het schema van je tado° thermostaat, welke beschikbaar is in Homey:

Klik hier



Geofence (Presence tracker):

Warmtevraag (Heating Capacity):

2 Likes

Top, @Martin_Verbeek! Thx!
En Athom maar verkondigen dat het technisch niet meer mogelijk was om Tado’s geofencing in Homey te gebruiken (als ik het me goed herinner)…

1 Like

Er zal vast wel een goede reden zijn. Voor mij was het gemis van heating capacity voor goede aansturen van vloerverwarming een issue.

De app is vers, dus rapporteer ellende die je tegenkomt. Of verbeteringen die je wenst.

4 Likes

Installeer niet versie 1.2.0, daar zit een typo in die zorgt dat je geen thermostaat kan toevoegen. 1.2.1 komt zsm op de store.

1 Like

Hi Martin,

Fijn dat capaciteit en geofence terug is, maar het aantal actie kaarten is erg beperkt, ik kan er maar weinig mee, of zie ik iets over het hoofd?

image

En ik snap ze ook niet; ik kan een radiatorknop wel uitschakelen (maar alleen tot het volgende tijdsblok) maar moet dan ook een temperatuur instellen.

Is dat een foutje in 1.2.2, of zijn er bewust maar twee actie kaarten?

Op zich kan de twee apps draaien (die van jou en die van Athom) maar liever heb ik er uiteraard maar eentje :slight_smile:

TIA

De actiekaart zou eigenlijk alle mogelijkheden moeten hebben.

Uit
Geldend tot volgend tijdsblok in schedule
Geldend tot volgende actie (tot user actie)
Resume schedule

Als je iets mist let me know, dan check ik het

Martin Verbeek

Hi,

Ik heb per apparaat (Thermostaat en Radiatorknop) maar twee actie kaarten:

Thanks iig

Ik heb er meer (v1.2 2), naast temperatuur instellen…

Thanks.

@Martin_Verbeek Raar, ik zit ook op v1.2.2 maar heb dus alleen de kaartjes uit m’n acreenshot.

v1.2.2 zelfde als bij @Le_Cactus , Heb ook de Homey Tado app.
Er is ook een verschil als je via zones de appraten benaderd; Beide apps hebben zelfde icoon voor de apparaten en kaarten, en de acties zijn 1:1
image

Via Apps->Tado Zones->apparaten->kaarten zijn de icoontjes wel verschillend en de 2 opties ook, wel met de Schema+doel temperatuur combinatie:

Ah, ik snap 'm.
@Martin_Verbeek @Le_Cactus @Robert_Zwetsloot
Ik was mijn flows aan het bewerken met de mobiele app, en LeCactus en Robert deden dat met de web app.

Ik heb nu ook gezien er minder kaartjes beschikbaar zijn met de web app, zoals jullie schreven.

Je vindt dus meer kaartjes in de mobiele app :upside_down_face:

Een kleine test:
Als ik ze toevoeg aan een flow in de mobiele app, zijn ze wél aanwezig in de web-app:


~Peter

Bij mij helaas niet, ook als ik via de mobiele app probeer toe te voegen heb ik maar twee actie kaarten die ik kan toevoegen:

Gek genoeg zijn het nog andere kaarten dan ik in de webapp heb. :astonished:

Tik eens op de onderste kaart

Dan krijg ik gewoon de instellingen van die kaart…

Ja okee, maar het zijn toch 4 verschillende actie kaartjes uiteindelijk? Ik denk dat we er op een verschillende manier naar kijken :upside_down_face:

:joy: ah zo. Ga eens kijken of ze het dan doen. Thanks :+1:t3:

1 Like

Hoe simpel het ook lijkt …hoe heb jij de geo flow ingesteld met meerdere personen in een huishouden?

Ik heb op beide telefoons tado geïnstalleerd , maar ik mis het flow kaartje bij Als(iemand afwezig/aanwezig is)

Vlgs mij is het idee dat je bij huisgenoten de tado telefoon app gebruikt om tado de aan- / afwezig detectie te laten regelen. Want dat werkt pefect.

Vervolgens geeft tado aan Homey door of er wel of niet iemand thuis is.

(De tag kan away of home bevatten)

Ja, maar hoe is de koppeling? Ik ben gewend dat ik ook de gebruikersnaam zie van de Tado user. Hoe wordt de naam koppeling gerealiseerd?
Ik heb nu de route via nodered lopen en dat werkt ook prima.

Ik kan in deze flow niet vinden voor welke gebruiker aanwezigheid wordt gemeld.

Ik vermoed dat deze tado app niet kijkt wie er aanwezig is, maar óf er iemand aanwezig is.

Als de gebruikte tado API status info per gebruiker beschikbaar heeft, zou je deze usecase eens kunnen voorleggen aan @Martin_Verbeek

Voor overige geofencing op gebruikers nivo zijn dit een paar ideetjes:

  • Homey geo (Homey app nodig)
  • Smart Presence (wifi)
  • NetScan (wifi)
  • Locatie & Aanwezigheid i.c.m. Owntracks mobile app (instelbare meerdere geofences)
  • Beacons (Bluetooth)
  • Macrodroid i.c.m. webhooks

~Peter