Homey Community Forum

Muita Suomalaisia?

Onko täällä muita Suomalaisia Homeyn omistajia?

Joo melkein…Suomalainen joka asuu Ruotsissa :slightly_smiling_face:

Täällä myös yksi!

Jep

Täällä yksi.

Täälä myös kuukauden Homey kokemuksella.

Löytyykö muilta hyviä automaatio ideoita jaettavaksi?

Itellä monimutkaisin mitä on tehnyt niin pörssisähköohjaus lämminvesivaraajaan (Nordpool app githubista, tuo Spot prices joka löytyy App storesta ei toiminut). Tällä hetkellä vielä kokeiluasteella, mutta näyttäisi siltä että vaihdan jatkossa pörssisähköön tämän innoittamana. Tähän tein lisäksi laskennan joka vertaa pörssisähkön hintaa yleissähkön hintaan ja laskee paljonko säästöä kertyy jatkuvasti.

Muita flowta löytyy perus ulkovalo-ohjaukset, liiketunnistimella ja ovisensoreilla ja sisällä liikesensoreilla. Vielä melko alkutekijöissä, mutta pikkuhiljaa eteenpäin.

Oletteko tehneet sisävalojen ohjaukseen jotain automaatiota? Itse miettinyt vaihtoehtoja liiketunnistimien ja valoisuussensoreiden välillä. Pyrkimys kuitenkin siihen että perheen muut käyttäjät voi käyttää normaali kytkimiä, jos siltä tuntuu.

Minulla on joka huoneessa liiketunnistin joka mittaa myös valoisuutta. Jos on riittävän pimeää, niin se kytkee tietyt valot päälle. Jokaiselle valolle on myös seinäkytkin, jos niitä tarvitsee laittaa päälle esim valoisaan aikaan tai kytkeä päälle valo, joka ei kytkeydy liiketunnistimella tai sitten vaan esim haluaa valot kirkkaammiksi.

Mitä liiketunnistinta olet käyttänyt? Oletko tehnyt myös valojen pois laittamisen liiketunnistimeen perustuen?

Itellä vasta pari liiketunnistinta, yksi vessassa ja toinen ulkovaloille molemmat philips hue mallia. Ohjaus liikkeeseen perustuen ja pois päältä menee 5min päästä kun liike lakkaa. Pihavalot laitan auringonlaskun ja nousun perusteella päälle ja valojen kirkastuksen teen liiketunnistimella ja ovisensorilla. Hue liiketunnistimien toiminta on ok, jos laittaa philipsin sillan kautta niin viive on 1-3s, mutta suoraan Homeyn kautta toimii nopeasti.

Taistelin tuossa Homeyn Zigbee toimivuuden kanssa ja tulin siihen tulokseen että Hue lamput laitan toimimaan Hue sillan kautta, koska siinä zigbee verkko toimii 99% varmuudella. Liiketunnistimet pyrin kuitenkin yhdistämään suoraan Homeyhin koska viive tällöin on niin pieni ettei haittaa toimintaa. Homeyn zigbee sekoili itsellä aivan luokattomuuteen asti kun lisäsin siihen 6kpl Hue lamppuja.

Juu Huen Zigbee sekoilee aina välillä ja varsinkin Hue laitteiden kanssa sekoili urakalla. Nykyisin minulla on enimmäkseen Xiaomin kytkimiä ja liiketunnistimia. Lamput on enimmäkseen Ikeaa.

Moro.

Tälle hetkellä käytössä Zipaton laite. Ja mietinnässä siirtyminen Homeyn käyttäjäksi. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Ja lisäksi kiinnostaa kaikenlaiset kommentit Homey kokemuksista ja millaisessa käytössä se teillä palvelee.

Kiitti!

Karpazu

Moi

Vastaavaa tilannetta ei ole, mutta omia kokemuksia ja käyttökohteita löytyy lontoon kielellä täältä

Moi,

Homey on mielestäni paras kaupallisista laitteista, mutta olen siirtymässä takaisin raspi+domoticz, jos olet aikeissa ostaa niin minulla on myynnissä homey pro antennimodilla Homey antenna mod

-Hannu

Moro.

Kiitos viestistä ja tarjouksesta.

Palaan asiaan jos vaihto tulee ajankohtaiseksi.

Ystävällisin terveisin Janne Montonen

Voisin olla kiinnostunut. Vieläkö modattu Homey olisi tarjolla?

Moi, sain jo myytyä tämän.

Hei,

Olen juuri tutustumassa ja rakentamassa älykotia itselleni.Olisiko sinulla tietoa löytyykö Homey Pro malliin sisäkäyttöön tulevaa sähköpatteria?

Mistä tiedän mikä on uusin versio laitteesta ja ohjelmistosta? Power.fi myy nimellä HOMEY-EU-02-PRO.

Mitä sähköpatteria meinaat? Siis lämmityskäyttöön tulevaa? Ainakin Clas Ohlson myy Wifi ohjattavia
Adax merkkisiä lämpöpattereita, joihin löytyy Homey :lle moduuli. Adax WiFi App for Homey | Homey

Tuo mainitsemasi powerin Homey on Pro versio. Huomaa ett√§ poweri myy my√∂s ‚Äúkevyemp√§√§‚ÄĚ Homey versiota. En suosittele ostamaan sit√§, hintaero pieni ja pro versiossa enemm√§n jerkkua.

Homeyn ohjelmistoa päivitetään jatkuvasti, joten sillä mikä kaupasta ostettavassa laitteessa on ohjelmistoversio ei oo mitään väliä.