Locatie / thuisdetectie app homey 2.0

Iid bij werlt het vaker niet dan wel , sinds 2.0

Wordt hier aan gewerkt of niet? Nog al een cruciaal onderdeel voor een geautomatiseerd huis

1 Like

Ook bij mij werkt Thuis afwezigheid detectie niet echt lekker , ik krijg de meldingen voor mijzelf als ik kom / wegga soms wel maar meestal niet.De meldingen voor mijn vrouw en kinderren helemaal niet meer, Met precies dezelfde instellingen ( iphone ) !

Voor 2.0 ( 2.0.2 ) werkte de aankomst en weggaan pfect , ik had hier verschillende leuke flows aanhangen als iemand weg of aankwam . Ja, de privacy van de iphone’s staan goed , ja de locatie van homey word herkend. Overigens snap ik ook niet waarom ik, bij de personen bovenin de app , de thuiskomst en ga slapen vinkjes aan/uit handmatig kan bedienen. Dit zou toch automatisch moeten gaan ?

Grt Klaas

de WAF is momenteel laag hier!!! Ga ik weg, dan gaat de kachel uit en gaan de lampen uit. Wanneer ik thuis kom vindt ik mijn vrouw met een zaklamp en een dikke jas in de woonkamer. :thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Likes

Waar meld ik dit? Athom participeert niet op het forum?

Dus:
Of
als je weggaat niets laten uitvoeren als de vrouw nog thuis is.
Of
je vrouw leren hoe ze eea toch weer kan aanzetten…
Ze kan nl blijkbaar ook een zaklamp en een jas in het donker vinden… :stuck_out_tongue:

1 Like

Feit is, werkt gewoon niet goed. Ik heb het nog nooit zien werken op zowel Android als iPhone.
Er staat altijd “Welkom thuis, Victor”.

1 Like

Dat staat er altijd, nu ook ook al ben ik niet thuis volgens Homey :joy:

Dat moet toch dynamischer kunnen lijkt me :slight_smile:
Je hebt niks aan een statische melding die niet klopt, zou aangepast moeten worden iig.

Los van die tekst, het werkt gewoon niet terwijl de instellingen in de app “goed” staan.

3 Likes

een beetje een denigrerend berichtje… ik ben nieuw hier dus ik heb geen idee hoe het hier werkt, bedankt voor de info. Het is toch van belang voor een community dat je elkaar daar in helpt?

als ik ergens naar moet zoeken waarvan ik het bestaan niet af weet zal het ergens toch wat beter aangegeven moeten zijn lijkt me

3 Likes

daar heb je gelijk in, bedankt daarvoor. Het geschreven woord kan altijd anders overkomen dan bedoeld. hoe dan ook, voor mij is het logisch als je een community opzet dat je er als bedrijf aan participeert of in ieder geval observeert.
het is voor mij een beetje een omweg om hier dan weer op een andere locatie dezelfde melding te maken, niet heel erg efficiënt.

inmiddels ligt mijn Homey early 2019 weer bij de verkoper na 7 dagen, ik moet zeggen ik mis 'm al aardig. Ik ga toch maar voor de Pro maar die shippen pas in Maart helaas.

1 Like

De locatievoorzieningen van mijn iPhone XS en mijn partners iPhone 7 werken niet goed in de Homey V2 app, voorheen werkte het perfect. Het lijkt overigens alsof thuiskomen wel werkt, maar markeren naar afwezig nauwelijks. Iemand een idee of er binnenkort een fix komt?

Hier werkte het voor 2.0 eigenlijk helemaal niet. Vanaf 2.0 best goed eigenlijk al duurde het wel enige minuten voor ik op aanwezig gezet werd. Dit heb ik opgelost met de smartpresence app. Deze gebruikte ik alleen voor het op aanwezig zetten. Nu de Beacon app weer werkt heb ik aanwezigheidsdetectie op homey weer uitgezet.

Hier sinds versie 2.0 ook drama. Als hoofdgebruiker werkt het wel goed. Echter bij mijn vrouw werkt het niet. Zelfde telefoons en instellingen.
Sinds 2 weken gebruik ik op mijn telefoon IFTTT Deze applet
Dit werkt voor mij nu top. En voor vrouwlief morgen ook even instellen.
(Paar weken geleden ook bij Athom gemeld. Snelle reactie terug dat het een bekend probleem is)

@Peter_de_Vos wat is het bereik met een beacon. Op welke afstand zet ie jou op aanwezig/afwezig?

Ik woon op drie hoog. Als ik de lift uitstap zet ie mij op aanwezig. Heb de tile pro. Minimaal 8 meter gegarandeerd volgens mij door deuren en beton. Afwezig zetten duurt iets langer omdat athom een vertraging van 45 seconden heeft ingebouwd. Mijn ervaring met ifttt is dat het op zich goed werkt, maar soms periodes ook weer niet. Met de beacons ben je niet langer afhankelijk van de nukken van je telefoon. Werkt 100pct altijd

Top. Dank voor je antwoord. Heb er 3 besteld namelijk (blind gedaan)
Idee erachter was als ik en mijn vrouw weg zijn en de oppas is thuis dat er iemand aanwezig staat
(Wil opa/oma/zus niet belasten met de app namelijk.
Ben benieuwd😀

Wel zorgen dat je 2.0.5 rc4 hebt. Eerst tile-app uit play store installeren en daar je tiles in registreren. De app daarna weer verwijderen (anders zal het niet werken). Beta versie van de Beacon app installeren en de tiles toevoegen.

Versie 1.2.1 heb ik. Morgen komen ze binnen. Laat het weten of het lukt😀 dank je wel

Update:
Hier nu de app Beacon icm Tile Mate. Het werkt wel. Maar met je sleutels naar boven lopen zie ie als weggaan. Ook weer niet helemaal de bedoeling

1 Like

Waar ik achter ben gekomen…
Ik gebruik de app dagelijks en mijn vrouw eigenlijk nooit. Alles loopt via flows dus voor haar geen reden om verlichting met dr telefoon te sturen.
Nu wilde ik wat veranderen in haar app qua instellingen en wat zie ik? Als je de app een tijd niet gebruikt logt ie uit. Niet gek dat het dan niet werkt🤔
Wellicht ligt daar het probleem wel

Aanwezigheidsdetectie op ingebakken Homey software/hardware heeft bij mij nooit gewerkt. Evenals Apple’s geofencing op iPhones, sinds 4 jaar al niet bruikbaar voor me. Het is bekend dat iPhones in slaap gaan om de batterij te sparen.
Echter, ik gebruik tado en daar zit ook aanwezigheidsdetectie in om de verwarming te programmeren.
Dat werkt voor mij al anderhalf jaar feilloos, zolang je de app op de iPhones van de bewoners backgroundtoegang en locatietoegang geeft. Ik zie geen effect op de batterij.

Uiteraard heeft of wil niet iedereen tado, dus het lijkt me interessant om erachter te komen hoe ze dat doen. Tado houdt zelfs de afstand tot het basisstation bij en dat is nauwkeurig tot op ca. 250m. Op de Homey insights kan ik zelfs zien waar en hoe lang ik in een file heb gestaan.
Gebruikt tado misschien zo’n principe als Owntracks? Iemand een idee?