Homey Pro 201x - Firmware Updates

v7.4.2-rc.8 is beschikbaar.
Wijzigingen t.o.v. rc.7:

Wordt weer duimen dat deconz blijft werken😜

hoezo? Wat lees jij in deze release notes dat er een mogelijkheid is dat deConz stuk gaat?

Je hebt inderdaad gelijk staat niks speciaals in.

Daar WAS ik ook vaak bang voor, maar met n tweede Homey 2016 heb ik wat geëxperimenteerd met HomeAssistant en ik moet toegeven dat het mij niet tegenvalt. Je moet er even induiken maar is goed te doen. Vooral met hulp van de community.
Dus mocht DeConz ooit stoppen is de overgang voor mij zo gedaan.

Nou doe je net alsof de Athom changelogs uitputtend zijn :stuck_out_tongue: Terwijl het altijd weer een verrassing is wat er dít keer kapot gemaakt aangepast is.

1 Like

Eens, maar om bij elke wijziging nu de vraag te stellen of deConz blijft werken. Ik zou, maar dat is persoonlijk, bij dergelijke onzekerheden een andere route gaan zoeken. Maar dat ben ik dan.

Je bent niet de enige hoor :wink:

Maar ik begrijp de onzekerheid wel, soms zijn ogenschijnlijk kleine meldingen in de firmware changelog reden voor ingrijpende problemen. Case in point: de update naar Node.js 16 in 7.4.1, waarbij ineens allerlei problemen in de Web API boven kwamen drijven en ik, en andere ontwikkelaars, aan de slag moesten. Athom heeft geen uitgebreide test suite waarbij dat soort dingen vooraf boven komen drijven, dus is het aan de app ontwikkelaars om er omheen te werken (want het is ook niet zo dat die bugs dan snel gefixt worden).

Specifiek de deCONZ app is lastig omdat, voor zover ik weet, de broncode niet openbaar is.

1 Like

Bedoel je deze broncode? https://github.com/MadMonkey87/HomeyCONZ

Ja die :sweat_smile: Wel vreemd dat dat versie 1.27.2 is terwijl de versie op de HCS 1.8.0 is :thinking:

Ik begreep dat Philippe na wat smeekbedes uiteindelijk een wat flink oudere versie in de HCS heeft laten zetten, voor diegenen die niet met CLI willen installeren.
Waarom hij naast Athom de gebruikers ook wilde plagen is mij niet bekend.

1 Like

Zou dat niet betekenen dat of @MaxvandeLaar of @Adrian_Rockall de broncode van 1.8.0 heeft?

@DaneedeKruyff Als versie 1.8.0 in de HCS staat dan heb ik in principe toegang broncode.

Maar let op! Versie 1.8 is 19 versie lager dan 1.27!

Dingetje, de lokale tijd bleek gelijk met UTC tijd te zijn gezet

Hier net even een testflow gemaakt, maar geen probleem hier. Draai op 7.4.2

Hi Peter,
@robertklep legde het zo uit:

En dan waarschijnlijk enkel na een update.
Beetje een loterij dus

1 Like

Curious!

Whatever the announcement is tonight; we have to pay for it (once).
Just arrived by email: