Homey Pro 201x - Firmware Updates

EDIT
Een full factory reset en backup terugzetten heeft het opgelost voor nu, RAM gebruik is weer als voorheen.


Homey gebruikt veel meer geheugen sinds v7.4.0-RC22 en nóg meer met v7.4.1-RC2.
Ticket aangemaakt en in afwachting van reactie van Athom.

Wat ik ook erg opvallend en vreemd vind is, dat het gebruikt geheugen in de app véél hoger is dan in Insights…

Blijkbaar is dit weer per gebruiker een specifiek probleem.
Hier heb ik er totaal geen last van :thinking:

Heej da’s apart. Ik vermoed dan dat het de combi is met de apps die er op draaien.

Om te zien of bepaalde apps van invloed zouden kunnen zijn, heb ik alle apps uitgeschakeld en Homey opnieuw gestart. Maakt geen verschil:

Ja zou heel goed kunnen.

Een full factory reset en backup terugzetten heeft het opgelost voor nu, RAM gebruik is weer als voorheen :tada:

1 Like

Dit is toegevoegd t.o.v. rc.2:

  • [Apps] Improve stack traces
1 Like

Kijk!

Onkyo update

1 Like

Ben benieuwd of hiermee het v7.4.1. algehele geheugengebruik weer zakt naar de gebruikelijke nivo’s van v7.3.x
Update is maar 1,8MB overigens.

2 Likes

Ik ook!

1 Like

En hop

Loopt prima tot nu toe.

2 Likes

Ook geïnstalleerd, maar zie dat de P1 Homewizard dongle niet meer werkt.
Verwijderd en opnieuw geprobeerd te installeren, maar dan vindt Homey Pro hem niet meer helaas.

Hoi Richard,
Toevallig heb ik deze ook, maar er zijn geen problemen mee tot nu toe. Heb je alles gelezen in post #1 van HW?
Vast IP en local API?
P1 even loskoppelen van de meter en dan weer aansluiten?

Hoi Peter,

Dank voor je bericht. Ik ga de post van HW nog wel even verder doorlezen.
Het werkte goed, maar vannacht tijdens de installatie van de nieuwe firmware niet meer. Had per ongeluk het vinkje aanstaan van experimentele updates :frowning:

De dongle op advies van Jeroen ook al verwijderd en weer ingeplugd maar helaas nog geen positief resultaat. Ik gebruik voor de Dongle geen vast IP adres. Dat ga ik alsnog even doen. De local APi staat aan.

Rc7 is in tha house!

1 Like

Helaas. Geinstalleerd, maar geen verandering…

Thanks, Peter.
Met o.a. leuke extra flow mogelijkheden.

  • [Flow] Don't error when token value exceeds bounds or step doesn't match.
    Deze snap ik niet. Ik vind het erg handig als je bij het testen van een flow meteen ziet of er iets niet klopt.

Screenshot_20220616-172027_Chrome

1 Like

Niet dat je er veel aan hebt maar bij mij blijft hij werken onder rc4 en nu ook onder rc7.

Ondertussen de router herstart en de P1 dongle is weer gevonden.
Bedankt voor al jullie reacties.

1 Like