Homey Pro 201x - Firmware Updates

Changelog Homey Pro Release v7.2.0:

  • [IR] Add support for many new Infrared devices
  • [Apps] Unregister cron jobs for apps migrated from SDK v2 to SDK v3
  • [Core] Fix an issue that could cause Date & Time “Every …” Flow Card trigger to run twice
  • [Core] Fix an issue that could cause Date & Time “Every …” Flow Card trigger to run at unexpected intervals
  • [Core] Fix an issue that could cause Date & Time Flow Cards to be off by 1 or 59 seconds
  • [Core] Various locale fixes and improvements
2 Likes

Blij met de uitgebreide IR database!
Mijn oude Yamaha RX-V receiver en de KPN Arris tv box zijn nu deels te bedienen :upside_down_face:

Het “59s. te laat” issue lijkt opgelost.

Maar nu starten de “Elke x uur” flows op UTC tijd i.p.v. lokale tijd…
Bijv. “Elke 12 uur” flow liep om 13 uur vanmiddag i.p.v. om 12 uur.

3 Likes

Voor de liefhebbers: wanneer je de Pace DCR installeert kun je uitgebreid je Ziggo Next box bedienen

2 Likes

Welke Arris heb je? Ik heb de 4k vip5202.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Hopelijk haalt het IR signaal van Homey het kastje dat nu achter de tv hangt. Jammer dat via Bluetooth (nog?) niet gaat… :frowning:

Ik heb de VIP 2952 V2, en heb de “KPN Arcadyan bla” driver geïnstalleerd. Dat werkte :grin:
Edit: De zoekfunctie werkt wel wat apart.
Net tik ik kpn arris in, en zie ik dat mijn kastje, de Arris VIP2952, er tussen staat. Vorige keer kwam dat niet tevoorschijn :roll_eyes::crazy_face:

Voor “verstopte” IR apparaten zijn IR verlengkabels (ja echt waar :upside_down_face:) te koop.

1 Like

Wat is de Pace DCR?

Blijkbaar een soort ‘kloon’ / broertje van de ziggo next

1 Like

Duidelijk. dank je.

1 Like

Precies! Kwam hem tegen op het Ziggo forum

1 Like

Kan je nog iets meer toelichten? Waar vind ik die en waar heb je die geïnstalleerd? In Homey of?
(Google geeft mij alleen weer deze draad als antwoord op zoeken naar de ‘Arcadyan bla’ )

@Chris_Tettero Je vind die in Homey.
-Installeer een nieuw apparaat
-Selecteer het merk/type “Homey”
-Selecteer IR
-Tik op “Installeren”
-Voer kpn in
-Tik op het zoekresultaat `KPN Arcadyan HBM 2260 IPTV

-Het testscherm:


-Tik op volgende en klaar.

De zoekfunctie werkt wel wat apart.
Net tik ik kpn arris in, en zie ik dat mijn kastje, de Arris VIP2952, er tussen staat. Vorige keer kwam dat niet tevoorschijn :roll_eyes::crazy_face:

1 Like

De stabiele versie 7.2 kon ik net al in installeren en inderdaad mijn KPN decoder werkt nu in ieder geval voor aan en uit zetten :+1::+1:

1 Like

Dag Peter,

Heb jij enig idee welk apparaat ik dien toe te voegen? De Pace DRC werkt niet en mediabox next 4k staat wel op infrarood afstand.

Gr


Hoi Kevin,
Voorzover ik kan zien op je foto, is het een Arris DCX

Dag Peter,

Dank voor je reactie. Ik heb in middels 3 verschillende apparaten geprobeerd, allen zonder succes. Ik merk bij het op zoeken dat er tekens verschillende mogelijkheden komen…

Heb onderstaande nu geprobeerd. Ik heb wel z’n RF afstandsbediening met voice control.

Graag gedaan.
Staat Homey vrij in het zicht van je ziggo box? Vergeef me de vraag.

En als je de tegel langer ingedrukt houdt, werkt er dan geen één van de knoppen in het scherm dat dan verschijnt?

ja dat werkt heel apart…

Ja ik heb zelfs vanaf de afstand waar staat Homey getest met mijn IR afstandsbediening van de tv, dat werkte

1 Like

Dat de Ir is uitgebreid is mooi nou heb ik speakers van Edifier en er staan er wel een paar maar natuurlijk die ik heb staan er niet bij een beetje jammer. Word deze lijst nog verder upgedate ?

Met Broadlink werkt het ook nog prima maar ik dacht yes eindelijk doen ze bij Homey meer met Ir

Homey v7.4.0-rc.22 experimental

  • [Core] Update Homey Apps to run in Node.js v16 environment
  • [Core] Fixes issue with pair titles overrides for Z-Wave and Zigbee
  • [Core] Update pair view navigation buttons
  • [Core] Remove Flow cards and logic related to speech input
  • [Core] Fix for which Homey models NFC Flow cards are available
  • [Zigbee] Adds additional information on creating a Zigbee network to Zigbee pair process
  • [Locale] Fixes spelling mistake in Swedish
  • [Locale] Fixes Power User experiment description in various languages
  • [Flow] Fixes issue with validating required Flow card arguments
  • [HomeyScript] Added logic and notifications permissions