Homey Pro - model 'Early 2023'

Dat is dus beetje nadeel van USB C, er is geen vast standaard wat het moet kunnen naast spanning verwerken, er zou ook DisplayPort signaal overheen kunnen, maar neem aan dat dat (ook) niet is gedaan.

@Ronald_Otto
Weet zeker dat er best veel mensen zijn die de audio gebruiken (doe het zelf ook).
Denk gewoon puur een kosten kwestie is geweest, het op het prijspunt te houden dat het nu is.

Maar mischien het ook wel mogelijk is, audio over de usb-C poort, een latere dongel is die je kan gebruiken/kopen, zoals nu het netwerk aansluiting.

2 Likes

Jammer ik gebruik de ledring wel aktief voor monitoring P1 (Groen, blauw, rood)

2 Likes

Nee hoor je bent niet de enigste die het audio gedeelte gebruikt, ook hier staat de Homey in de kamer en produceert dagelijks gesproken meldingen (container bij de weg, regen, aktie uitgevoerd, iemand welkom heten) en dat op een Homey KS 2016.

1 Like

Ik gebruik de Google Home als speakers. Kan je gewoon via MP3 bijvoorbeeld laten afspelen.
En als je eigen teksten wil hebben, even een MP3 opnemen en gebruiken.

google mini gebruik ik ook voor deurbel, informatie met google services en de speaker van de ruimte waar ik ben, maakt het geluid. dus niet door het hele huis :slight_smile:
ook de sonos speakers gebruik ik. google hub ook nog voor visuele info en pip voor op de tv.

Flows kunnen overgezet worden :crazy_face:

2 Likes

Of gewoon de Google Services App gebruiken om moderne mooie spraak url’s aan te maken, die je ook direct op Homey kunt afspelen (nu nog :wink: ) en op elk ander apparaat met url flowkaart.

Zie [TUTORIAL] How to make a Great Public Announcement (P.A.) System with any device! - Tutorials - Homey Community Forum

Je bent zeker niet de enige. Ik gebruik Audio heel veel. Gesproken aankondigingen over afspraken, reistijden, de condities op de weg (gladheid bij vorst), weersverwachting, Alarm scherpstellen, ramen die nog openstaan, sensors waarvan de batterij opraakt, Witgoed apparatuur die klaar is met programma (en reminders om te herinneren dat de wasmachine nog niet uitgepakt is), vogelgeluiden als de Lovebirds alleen zijn.

1 Like

Waarschijnlijk kun je die module niet vervangen, maar @Emile heeft op Slack door laten schemeren dat je het geheugen wel kan upgraden. Niet officieel een je verliest je garantie, maar dus niet onmogelijk…

Ik denk dat Athom hier bedoeld dat er 50.000+ apparaten ondersteund worden. Tegelijk aansluiten zal echt wel een probleem worden, gok ik… :slight_smile:

1 Like

Dat is niet helemaal waar. Je kunt wel LED Ring effecten laten zien via een Flow, maar we hebben de LED Ring niet meer bestuurbaar gemaakt voor apps.

5 Likes

Qua speaker: ik hoop eigenlijk dat er een goedkoop Wi-Fi speakertje op de markt komt, een beetje zoals de Unifi Chime, waar Homey Pro dan een kort mp3’tje (geluid of TTS) heen kan sturen. Dan kun je er ook veel meer door je hele huis doen.

3 Likes

I know haha, bedoelde ook ‘ondersteund’. De gedachte was in de trant van: nieuwe Pro, nu nog méér apparaten ondersteund.
Maar 50.000 ondersteunde apparaten is al best heul veel, is er ergens een lijst eigenlijk? :crazy_face:

Je oude homey pro kan je niet in zetten als satellite of wel ?

Dat verschil is mij niet helemaal duidelijk, sorry…
Een flow leunt toch ook op apps?

Niet per se, Homey zelf heeft ook Flow kaarten, waaronder de LED Ring.

@Dijker als ik mijn homey reset voor een andere gebruiker omdat ik hem gekocht heb, dan ga ik er vanuit dat al mijn divices worden gereset en verwijderd. blijft de backup dan nog wel in mijn account staan, zodat als ik de nieuwe pro krijg dit eventueel wel weer over kan zetten?

Ah duidelijk!
Zijn dezelfde flowkaarten die Homey zelf heeft weer beschikbaar in Homey 2023?
Met “animeer” kun je alle kleuren kiezen naast helderheid en screensaver.
Dan is het meer gedoe, maar wel te omzeilen lijkt me.

Dat krijg ik dan met geen mogelijkheid meer uit de speakertjes in het plafond. Daarvoor heb je een line out signaal nodig.

Audio over wifi is ook minder betrouwbaar natuurlijk. Voordeel is dan wellicht wel dat je dan per speaker iets kan laten zeggen. Deurbel overal maar alarm aftellen alleen bij de voordeur.

Anyway, audio uit lijkt me minder zwaar dan audio over wifi> IP en het bordje heeft audio uit pinnen. Bijna letterlijk 2 draadjes naar een jack plug denk ik?
Wellicht via de USB poort? Ook goed.

Staat bij de backup afdeling vermeld:

1 Like

Toch zou het mooi zijn om deze optie weer vrij te geven. Bijvoorbeeld het actuele verbruik in huis kunnen zien middels de ledring is echt een nice to have.

5 Likes