Flow - licht aan uur voor zonsondergang?

Hallo, is het mogelijk een flow te maken waar een lamp aangaat een uur voor zonsondergang?

Bedankt.

Download de app zonnestanden en pas onderstaande flow aan:

Van -5 maak je -60

geen extra app voor nodig, Homey bied zelf al tijden aan:
sunset

Ik had beter moeten kijken, staat er inderdaad al standaard in. Bedankt.

Ik had me ook woest lopen zoeken in Datum en tijd. En dan blijkt daar dus een app voor te zijn… Die is vast erg handig :slight_smile:
Ik ga eens zoeken naar een goed overzicht van apps, want dat zou me helpen om het meeste uit het apparaat te halen!

Dit is een Als kaartje er is nog geen En kaartje dat je ook kan zeggen En de zon gaat over… Onder

Kan je hier eens een bruikbaar voorbeeld van geven?

Ja ben er vandaag een topic over gestart.
Het werkt nou wel met die Zonnen standen app
Maar het was makkelijker als er ook een En kaartje was

Maar wat is dat het bruikbare voorbeeld?
Of moeten we dat in dat andere topic opzoeken?
Je zet hier een bericht neer in een topic waar al 2 maanden niks gezegd is dus ik dacht misschien heb je een bruikbaar voorbeeld voor “EN de zon gaat onder over 16 minuten” ?

Een “en het is 60 minuten na zonsondergang” kaartje is natuurlijk niet zinnig, die werkt alleen als de trigger precies op die minuut plaats vind. Handig was geweest, “en het is meer dan 60 min na zonsondergang” bijvoorbeeld voor in combinatie met de trigger “er is beweging gedetecteerd”.

Zoals ik in de andere thread aangaf is het echter alsnog prima met de standaard kaartjes te doen:
flow1: Als er beweging is zet het licht aan
flow 2: Als het 60 min na zonsondergang is zet flow 1 aan
flow 3: Als het 60 min na zonsopkomst is zet flow 1 uit.

1 Like

Mijn Hal lamp die moet een uur eerder Aan omdat de Zon te laag staat voor de Hal te verlichten. Meestal is dat een half uur tot uur vandaar vind ik het handig om hem dan een uur eerder de lamp te triggeren. Als ik thuis kom Schoenen uit jas uit in het licht.

-60 mag ook :wink:

Beter een sensor in de hal plaatsen en aan de hand van lux bepalen of de lamp aan moet of niet. Als het slecht weer is wordt het ook donker, of de zon nu over een uur onder gaat of niet. Ik zeg: meten=weten!

1 Like

Wat @Edwin_D probeert te zeggen is dat een kaart “en het is 60 minuten na zonsondergang” letterlijk zo wordt geïnterpreteerd door Homey.

Dus “ALS er iemand thuis komt EN het is 60 minuten na zonsondergang” is alleen geldig als er iemand precies op 60 minuten na zonsondergang thuis komt. Niet een minuut er voor, niet een minuut er na.

En dat is inderdaad niet echt zinnig.

2 Likes