[APP][Pro] ATAG One app

Ik heb zo nu en dan (eens in het half jaar ofzo) dat de atag one app niet meer de thermostaat kan instellen.

Ik vermoed een WiFi probleem met de atag. Krijg dan ook een foutmelding als ik de atag wil aanpassen via de app.

Vroeg me af of er niet iets gemaakt kan worden door bijv met een flow een controle commando te sturen als hier niet op gereageerd word of een error terug krijgt een push melding te ontvangen. Zodat ik weet wanneer ie stopt met reageren.

Verder prima te spreken over de app

ik wil ook graag een bijgewerkte app voor de pro

7 Likes

Probeerde zojuist mijn ATAG One toe te voegen aan de nieuwe Homey Pro 2023, maar helaas is de app te oud en wordt hij niet door de nieuwe Pro ondersteund.

Heeft de ontwikkelaar plannen om de integratie te updaten?

10 Likes

Ik zou graag met de ontwikkelaar in contact willen komen zodat we voor de HP23 ook ondersteuning kunnen krijgen. Zou graag mee willen helpen met de ontwikkeling hiervan.

8 Likes

@Martin_Timmermans Zou je ons een update willen geven over je plannen met deze app? We hopen op ondersteuning voor de Homey Pro 2023 :wink:

6 Likes

Hi @Martin_Timmermans

Zie je de mogelijkheid, eventueel met hulp van andere communityleden, deze app te updaten zodat hij wordt ondersteund door de Homey Pro 2023?

Op dit moment heb ik nog een Home Assistant installatie draaien om integratie met mijn ATAG One thermostaat te hebben in Homey. Als deze app geüpdatet kan worden, dan kan ik zo goed als af van mijn HA-installatie.

Bedankt!

5 Likes

Hoi Jannick,
Heb jij nog contact kunnen leggen met Martin?, volgens mij heeft hij zijn pijlen gericht op home assistant.
En… weet jij iemand die de app nieuw leven kan inblazen?
Of kan @Athom misschien helpen ?

Hallo Jannick, kun je de ATAG thermostaat ook bedienen via home assistant? Ik krijg de thermostaat wel te zien in homey maar kan alleen data uitlezen maar de CV installatie niet uit, inschakelen of de temperatuur instellen. Doe ik wat mis of is dit niet mogelijk?

Hoi Henk,

Die optie heb ik ook onlangs geprobeerd, HA op docker van mijn NAS en koppeling gemaakt naar mijn Homey P.
Hij leest wel uit maar kan niets bedienen via homey.

Zou toch mooi zijn als iemand de app weer nieuw leven in kan blazen.

Iemand op de hoogte hoe je het IP adres van de Atag One achterliggend kan aanpassen?
Ik heb namelijk een nieuw IP-adres aan mijn thermostaat moeten koppelen.
Nu werken mijn flows uiteraard niet meer.
En het toestel verwijderen en alle flows gaan liggen aanpassen zie ik niet onmiddellijk zitten.

In de app zie ik geen mogelijkheid, ook in developer mode (webpagina) zie ik niet direct een mogelijkheid.

Iemand ervaring hierin?
Of kan ik de ontwikkelaar op één of andere manier betrekken?

Alvast bedankt!

Wellicht als je de WiFi op de thermostaat opnieuw instelt dat je dan DHCP uit kunt zetten en een statisch IP adres invoert. Anders moet het via je router kunnen, dan kun je aangeven dat mac-adress… statisch ip adres xxx.xxx.xxx.xxx krijgt.