Aqara & Xiaomi Smart Home - Zigbee App (v1.4.1)

Dag allemaal
Zojuist een Aqara H1 EU No Neutral, Double Rocker geïnstalleerd.
Volgende flows aangemaakt. Eentje om de lampen aan te zetten en eentje om de lampen uit te zetten. Via de app werken deze perfect. Maar als ik op de fysieke knop duw, dan schakelt de schakelaar constant aan en uit. Dan moet ik de flow aanpassen die de lamp inschakelt omdat deze anders niet stopt. Weet iemand een oplossing of welke flows ik moet maken?

Is je lamp met draad verbonden aan de schakelaar? Zo ja, volgensmij heb je dan geen flow nodig. Dan lijkt me deze flow overbodig ‘gaat aan, dus gaat aan’. Bij mij ging de lamp via draad althans gewoon aan en uit zonder flow. Dit was gewoon even een probeersel, want zo was ik het niet van plan te gebruiken. Ik heb zelf wel een vergelijkbaar probleem met niet verbonden bulbs die automatisch uitgaan na een paar minuten. Ook alleen bij fysiek indrukken tov via de app.

@xieman @Zjilber

If you could please keep the conversation in English as much as possible, then more people will be able to participate and help you. If you would rather not or can’t communicate in English then please check out Non-English boards/categories:

Nederlands (Dutch)

4 Likes

Hi @TedTolboom
would it be possible to add a alert inversion for the water leak sensor like you did for the window sensor? The water leak sensor is easily adjustable as simple binary sensor and so it would be nice to have the inversion, too. Many thanks.