[APP][Pro] Tado° community app (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Alle apparaten verwijderd en alleen de thermosstaat opnieuw toegevoegd en nu ben ik die foutmelding bij het handmatig instellen van de temperatuur wel kwijt.
Maar ook al mijn flows moeten nu weer hersteld worden. :man_facepalming:

Deze wordt in 5.2.7 actief

1 Like

Bij deze de laatste versie van mijn tado woonkamer flow. Ik heb het herwerkt naar een minimum aan triggers om de load op mijn Homey te beperken. Het is helaas wel best ingewikkeld geworden, het zal de komende dagen/weken dan ook nog moeten blijken of het effectief werkt zoals bedoeld.

Tips, advies of opmerkingen steeds welkom!

1 Like

De kaartjes ALS gestart met verwarmen en ALS gestopt met verwarmen doen het niet meer?
Ik heb deze net uitvoerig getest op verschillende Tado knoppen maar ze triggeren niks meer.
Hij blijft maar aangeven dat een kamer NIET verwarmt terwijl die volle bak aan het opwarmen is.

Lijkt dat het probleem gestart is op 09 januari.

2024-01-11T06:05:19.009Z [log] [TadoZones] initDeviceTriggerCard() Error cost_gt Slaapkamer 2de undefined
2024-01-11T06:05:19.008Z [log] [TadoZones] initDeviceTriggerCard() Error daily_forecast_gt Slaapkamer 2de undefined
2024-01-11T06:05:19.007Z [log] [TadoZones] initDeviceTriggerCard() Error usage_gt Slaapkamer 2de undefined
2024-01-11T06:05:19.004Z [log] [TadoZones] initDeviceTriggerCard() Error heating_capacity_gt Slaapkamer 2de undefined
2024-01-11T06:05:19.001Z [log] [TadoZones] initDeviceTriggerCard() Error heating_capacity_lt Slaapkamer 2de undefined
2024-01-09T02:27:19.557Z [log] [TadoZones] initDeviceTriggerCard() Error cost_gt Slaapkamer 2de undefined
2024-01-09T02:27:19.555Z [log] [TadoZones] initDeviceTriggerCard() Error daily_forecast_gt Slaapkamer 2de undefined
2024-01-09T02:27:19.554Z [log] [TadoZones] initDeviceTriggerCard() Error usage_gt Slaapkamer 2de undefined
2024-01-09T02:27:19.549Z [log] [TadoZones] initDeviceTriggerCard() Error heating_capacity_gt Slaapkamer 2de undefined
2024-01-09T02:27:19.534Z [log] [TadoZones] initDeviceTriggerCard() Error heating_capacity_lt Slaapkamer 2de undefined

deze hebben daar niet mee te maken. ik check het net hier en gaat goed…

Welke app versie werk je mee (test of live versie?)

Is er een kaartje om de verwarmingscapaciteit in te stellen? Uitlezen vind ik wel maar instellen niet.

Doel is om het retourwater kouder bij de ketel te laten komen om zo efficiënter om te gaan met gas. ( Er zijn hier geen regelafsluiters gemonteerd.)

Een andere gebruiksmogelijkheid is het beperken van het vermogen van de radiator.

5.0.13 staat er bij versie

5.2.6 is de laatste test versie. Zou je die eens willen installeren?

ALS je flows hebt die in de THEN kaart de target temperatuur zetten, dan moet je de temperatuur even opnieuw intikken, het type variabele gaat van tekst naar nummer in de test versie en dat zou issues kunnen opleveren.

Gelukt met testversie, dankje !

1 Like

Nee, dat is niet mogelijk in de API met Tado. Je kunt misschien wel het vermogen van de ketel zelf naar beneden brengen als dat een issue is.

Ik heb m van je overgenomen.

Zal het ook even ondervinden.

Ik probeer voor het eerst voor m’n thermostaat een temperatuur in te stellen, maar ik krijg de volgende foutmelding:

Ik gebruik de laatse testversie: 5.2.7.
Kaartje opnieuw aangemaakt en ingevuld, maar werkt niet.

Edit:
Net even gekeken naar het thermostaat apparaat.
Ik vermoed, dat deze al twee uur niet meer ‘online’ is. Heb dr tot 5 min geleden niets aan veranderd.
Als ik het apparaat wil repareren krijg ik de foutmelding bij inloggen: "cannot read properties of underfined (reading ’ login’ )
Heb maar voor de zekerheid een log gemaak: 8377c06b-7548-4d30-a071-8d82b721274e
Dit is na installatie 5.2.7 en herstart. In versie 5.2.6 was er waarschijnlijk iets mis gegaan?

In het verleden ook soortgelijk problemen gehad en toen wachtwoord Tado gewijzigd. Tot nu toe ging goed (± 2 dagen)

Edit2: bleek ook huis en verwarmingselement te installeren. Na toevoegen en herstart werkte het.

Jammer. :pensive:

Ik heb dit ook op v5.2.7

Is there an GitHub repository where I can open a PR? The German translation is not good at some translations.

1 Like

Hi,

I am trying to change the target temperatures for existing Tado zones using the “Define Smart Schedule Temperature” card. But nothing changes in the Tado app.

Is this not working on my Homey Pro 2023 or could I have done something wrong?

Kind Regards,
Gerhard

Is there a way with this app to determine the tado presence value and use it as a trigger for a flow.

My experience is that the tado geo functionality works better than Homeys so I would like that to control if my alarm should go on.

YES it can!

And it works. Look at the possible flow cards (may be just install the app and then look at them).

I have the app installed. Should it be the ‘geolocation mode changed’ card? Not sure if it would be described as geolocation mode…