[APP][Pro] BLE Christmas lights, Kerst clusterverlichting met bluetooth (Action)

Deze clusterverlichting is via bluetooth aan te sturen. Deze week voor 15 euro bij Action. Ik ben bezig een app te maken.

Heeft iemand interesse daarin?

7 Likes

Als jij een app gaat maken zie ik mezelf zo wel even naar de Action rijden…

eerste ruwe, maar werkende versie : https://github.com/gruijter/com.gruijter.clusterlights

de range is ble, dus max 10 meter van Homey.

wat werkt:
aan/uit
dim
lichtmode veranderen

wat nog niet werkt: status opvragen en in devicekaart weergeven

Erg leuk, dan misschien maar zo’n setje lampjes aanschaffen!
Dank voor je werk!

dimmen werkt nu ook

licht mode veranderen werkt nu ook

Iemand in Arnhem die voor mij morgen deze verlichting wil gaan halen :wink:

Wil jij dan zondag met mijn vrouw naar het tuincentrum in Duiven? Schijnt de grootste kerstmarkt te zijn in de buurt.

6 Likes

Nee sorry

a) ik heb een hekel aan tuincentra
b) door omstandigheden ben ik helaas aan bed gekluisterd…

a is leuk, heb ik ook.
b is niet leuk.
/Back ontopic.
Zijn deze lampjes niet online te verkrijgen trouwens?

Heel gaaf… Toevallig heb ik deze lampjes net vanmorgen gekocht en ik moest meteen aan mijn Homey denken. Ik had al op Tweakers gevraagd of iemand wist of deze lampjes met de Homey te koppelen was. Iemand wees me erop dat je hier al mee bezig was. Heel gaaf! Dat is de kracht van apps op Homey. Ben je toevallig van plan om je app te publiceren op apps.athom.com? Anders ga ik proberen om hem met de Athom-CLI te installeren.

1 Like

Het kan nog wel 1 of 2 weken duren voordat hij op apps.athom.com komt. Er zitten nog te veel bugs in. Dus als je hem nu al wilt gebruiken, moet je met cli installeren. Ik zal regelmatig de github versie updaten met fixes.

1 Like

1 Like

Het design voor op apps.athom.com is dan toch iig al af :slight_smile:

Ga vandaag na het werk nog langs de Action om er ook eentje te halen :+1:

Edit: helaas 2 actions bezocht, niet meer te krijgen en komen ook niet meer binnen :sob:

Ik heb hem al in de App store staan. Moet alleen nog worden goedgekeurd door athom😉

Als hij is goedgekeurd kun je hem hier vinden: https://apps.athom.com/app/com.gruijter.clusterlights

3 Likes

ik las vandaag je topic heb hem meteen gehaald bij de Action :rofl::rofl:

werkt perfect :+1::+1:

had alleen nog niet gelezen dat je hem al in de app store had toegevoegd :stuck_out_tongue_closed_eyes:
als die goed gekeurd is gaan we hem daar maar halen

klopt het dat ik nog geen flowkaart zie voor het wisselen van effect?

1 Like

Klopt mbt flowcard. Dat wordt de volgende versie. Heb alleen wat vrije uurtjes nodig…

ik wacht rustig af!

v0.2.0 staat op github (en staat klaar voor de appstore) Met daarin een aantal extra flowcards. Niet alleen actioncard lichteffect, maar ook actioncard random lichteffect (WOW)

Have fun.

PS @Jos_van_Emmerik Dank voor het delen van je video! Leuk om te zien dat mijn app in de buitenwereld ook echt gebruikt wordt :sunny:

Hij is ook online bij oa bol te koop :hugs: maar ja, dan wel iets duurder

https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-clusterverlichting-576-led-lampjes-incl-controller-with-8-functions-geheugen-8-meter-tot-10-meter-blautooth-dimmer-app-functions-warm-wit/9200000082651886/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-63721772852-S-294357559827-9200000082651886&gclsrc=aw.ds&&Referrer=ADVNLGOO002042-G-63721772852-S-294357559827-9200000082651886&gclid=Cj0KCQiAi57gBRDqARIsABhDSMqOvF5oaS3MhptEA7nZcSUUf3hEhTwM0yJgejX5qAwZBcGDz8JEVPsaAsffEALw_wcB

2 Likes